Rólunk
A PontHU három magyar mint idegen nyelv tanár együttműködéséből született. Céljuk egy nyitott, szakmai találkozási pont, virtuális közösségi tér biztosítása a magyar mint idegen nyelvvel foglalkozó szakemberek, oktatók, tanárok, hallgatók számára, ahol lehetőség nyílik a magyar mint idegen nyelv módszertani kérdéseinek megbeszélésére, újabb kutatási eredmények bemutatására, gyakorlati műhelyfoglalkozások tartására.
Ennek keretében indult el 2017-ben az ELTE BTK Magyar mint Idegen Nyelv Tanszékével együttműködve a Magyar mint Idegen Nyelvi Módszertani Műhely tanári fóruma. A szakmai találkozásokon fontos szerepet szánunk az egymástól tanulásnak, egy közös módszertani kincs felmutatásának és megosztásának.
Csapatunk
Dr. Lukács-Somos Júlia az Orchidea Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Gimnáziumban tanít német nyelvet és magyar mint idegen nyelvet. 2021-ben doktori fokozatot az ELTE BTK Alkalmazott Nyelvészet Doktori Programján, kutatási területei az idegen nyelvi pragmatikai kompetencia fejlesztése, illetve a tanári kommunikáció. Az iskolában végzett munkája mellett részt vesz különböző oktatással kapcsolatos projektekben, illetve magyar mint idegen nyelvi tananyagok készítésében.
Borsos Levente a dél-koreai Hankuk Idegen Nyelvi Egyetem magyar lektora. Korábban a KKM-Balassi Intézet és több magyarországi felsőoktatási intézmény óraadó magyar mint idegen nyelv tanára, 2012 és 2017 között az Oszakai Egyetem lektora. Kutatási területe az audiovizuális fordítás különböző módozataiban rejlő nyelvtanítás-módszertani lehetőségek, valamint a kognitív nyelvészet eredményeinek felhasználása a magyar mint idegen nyelv oktatásában.
Kruzslicz Tamás magyar, német és magyar mint idegen nyelv szakos tanár, 2013 óta az ausztriai Fachhochschule Burgenland és az ELTE óraadó nyelvtanára, a 2018/19-es tanévtől a Ljubljanai Egyetem magyar nyelvi lektora. Az ELTE BTK Nyelvtudományi Doktori Iskola Alkalmazott Nyelvészet Doktori Programjának végzős hallgatója, kutatási témája a szövegalkotás és a grammatikatanítás kapcsolata a MID-tanításban. További kutatási területe a digitális kommunikáció, és annak tanórai felhasználási lehetőségei.